Documente obligatorii in managementul proiectelor IT

 

Din experienţa noastră în domeniul expertizelor tehnice judiciare informatice am constatat în mod frecvent lipsa la dosar a unor documente uzuale specifice managemetnului de proiect în domeniul IT&C, documente absolut necesare în anumite speţe: 
  1. Documentatia de analiza 
  2. Specificaţiile tehnice
  3. Scenariile de test 
  4. Documentele de acceptanţa. 
 
Intr-o descriere sumară, fară a intra în amanunte:
  • Documentaţia de Analiza si Documentaţia de specificaţii tehnice  sunt documentaţii tehnice elaborate de echipele de proiect din partea furnizorului si beneficiarului, înainte de dezvoltarea/implementarea unui proiect informatic si conţin cerinţele tehnice pe care beneficiarul proiectului le-a comunicat furnizorului în scopul implementarii optime a proiectului informatic. 
  • Cazurile/scenariile de test  sunt documente ce conţin descrise cazuri de test pe care beneficiarul le-a stabilit de comun acord cu  producătorul/furnizorul si prin executarea cărora furnizorul/producatorul sa poata verifica faptul că proiectul informatic realizat/implementat de el corespunde cerinţelor de calitate impuse de client.
  • Documentatia de acceptanta este documentatia care atesta faptul că la momentul livrării proiectul informatic a îndeplinit cerinţele de calitate impuse de client
 
Toate documentele menţionate mai sus trebuie  sa aiba semnaturile reprezentanţilor furnizorului  si beneficiarului la data elaborării documentului. Bineînţeles că nu în toate speţele în care se impune o expertiza informatică trebuie sa existe aceste documente.  Expertul este cel care, în funcţie de experienta si profesionalismul sau, isi poate da seama dacă în speta în cauza trebuie sa sau nu sa existe aceste documente.  
 
Realizarea unor documentatii de proiect corecte si complete protejeaza atat beneficiarul proiectului, cat si furnizorul produsului informatic de probleme ulterioare nedorite.
 
In cazul in care se ajunge in instanta, in absenta acestor documente, care atesta obligaţiile stabilite între parţi la un moment dat, este problematic si dificil să se determine cu exactitate starea de fapt existentă cu un număr de ani in urmă, sau pot fi situatii  în care dosarul însusi poate rămane fară obiect. 
 
Cristina - Maria DABU PhD
 

Parteneriate/Partnerships

                                                             

 

IBMC International promoveaza Etica in afaceri / IBMC International promotes Business Ethics  / IBMC International encourage l'éthique des affaires

Acest site utilizeaza cookies. / This site uses cookies. / Ce site utilise des cookies